DaisyDerksen.reismee.nl

Bon Bini juf Daisy!

Hallo allemaal,

Het is al weer meer dan een week geleden dat ik mijn eerste blog geplaatst heb en ondertussen is er alweer vanalles gebeurd. Vandaag hebben we onze eerste stagedag gehad maar daar zal ik later wat meer over vertellen.

We hadden namelijk nog 12 dagen vakantie nadat we aankwamen en die hebben we optimaal benut. We hebben vooral lekker veel aan het strand gelegen en we zijn een aantal keren op stap geweest.

Zo was er op vrijdag een full moon party ergens op een strandje in het westen van het eiland. Erg gezellig en gelukkig is dit iedere maand. Het was wel een stukje rijden met de auto maar dat was het wel waard :)
Iets specialer was het float fest. Dit is een kleinschalig festival dat een keer per jaar plaats vindt op Mambo beach. Het wordt georganiseerd door de lokale radiozender Dolfijn fm en het was super gezellig. Helaas was het weer deze dag wat minder maar dat mocht de pret niet drukken. Om 14:00 hebben we onze spulletjes gepakt en zijn we vertrokken naar het strand. Het feestje begon in het water en de bedoeling was dat iedereen een float meenam. Dat was goed gelukt, behalve de dames uit Limburg, die waren er een vergeten. Gelukkig konden we ook lekker feesten zonder een float. 's Avonds ging het feestje verder op het strand en om 24:00 waren we uitgedanst.

Verder zijn we nog gaan duiken, ontzettend handig als je roommate een duikinstructeur is ;) We kregen eerst wat theorie en vervolgens hebben we even geoefend in het zwembad. Maar daarna kwam het echte werk. We zouden ongeveer 40 minuten gaan duiken in de zee. Het was wel even wennen met ademen en helaas had ik best veel last van mijn oren. Pas aan het einde kon ik goed klaren en kon ik ook wat dieper duiken dan 2/3 meter. Uiteindelijk hebben we zo'n 5/6 meter diep gedoken en hebben we een aantal mooie visjes gezien.

De nacht voordat we naar stage moesten werd ik om 00:44 wakker omdat het zó ontzettend warm was. Ik constateerde, helaas, dat mijn ventilator niet meer werkte.... hmmmm.. ik hoorde dat een van mijn andere huisgenoten ook wakker geworden was. En helaas, de stroom was in een groot gedeelte van Willemstad uitgevallen. Met temperaturen boven de 30 graden en geen airco of ventilator op je kamertje kun je je wel voorstellen dat we een verschrikkelijke nacht hebben gehad. Gelukkig was het de nacht vóór dat we naar stage moesten want anders was het helemaal vervelend geweest. In de ochtend konden we de stroom weer erop zetten en heb ik nog lekker een middagdutje op het strand gedaan.

Op 9 mei hadden we dan onze eerste stagedag. Best wel spannend allemaal. Mijn wekker ging om 06:00, veeeeeel te vroeg uiteraard. Maar ik had er zo veel zin in dat het me gelukt is om uit mijn bed te komen :) We kwamen om 06:45 aan op een schoolplein vol met kinderen. We werden meteen in de koffiekamer gedropt maar gelukkig was iedereen erg enthousiast en aardig. We kregen een korte rondleiding over het schoolplein. Het is een super grote school met meer dan 700 leerlingen. Per jaargang zijn er zo'n 3 klassen met allemaal 30 kinderen.Daarna werden we afgeleverd bij onze klassen. Ik loop stage in groep 3, ook een klas met 30 leerlingen. De kinderen uit mijn klas komen vanuit de hele wereld. Ik heb leerlingen uit Curacao, Aruba, Nederland, India, Amerika, Spanje en vast nog wel een aantal landen die ik niet weet. Ik viel binnen midden in het kringgesprek waar de kinderen aan het vertellen waren over hun vakantie. Ik merkte op dat moment al grote verschillen in de thuissituatie. Er waren kinderen die vertelde over hun vakantie met een cruise naar de bahamas maar er waren ook kinderen die alleen maar naar de bioscoop waren gegaan in de vakantie. Gelukkig lijken de kinderen hier, op het eerste gezicht, onderling niet zoveel last van te hebben. Daarna heeft de juf een bijbelverhaal voorgelezen en tot mijn grote verbazing moesten de kinderen 3x per dag bidden. Als ze de klas binnenkomen, voor het eten en voordat ze naar huis gaan. Hier moet ik nog een beetje aan wennen en de gebedjes zijn ook een beetje anders dan bij ons. Verder was het een leuke eerste dag met ontzettend veel indrukken. Ik ben beniewd naar morgen.

Tot snel!
Liefs, Daisy.

Reacties

Reacties

Marlie

Lieve juf Daisy we zien dat het daar leuk is! Wij missen jou wel! Want wij vonden het heel leuk met jou. Veel succes.
heel veel groetjes van groep 1/2 A en Marlie

Saskia

Hallo Daisy,
Ik krijg direct zin om bij jullie een kijkje te komen nemen!
Geniet ervan, deze ervaring vergeet je noooooooit meer!
Groeten, Saskia Retera

Ingrid van Mulkom

Hoi Daisy,
Wat goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je geniet van alles!! De foto's zijn jaloersmakend!!!!
Stage is begonnen, ben ook benieuwd naar die ervaringen! wat een verschillen in de klassen, ben heel benieuwd of de verschillen op didactisch gebied ook zo groot zijn!
Heel veel succes en tot gauw weer op deze site!!
Groetjes,
Ingrid

Luc

Aloa Daisy, wat een prachtige verhalen en dito foto's.
Zo te lezen ben je alle vertrekstress al lang vergeten en geniet je volop van alle nieuwe ervaringen. Prachtig toch dat leren en plezier zo goed samen kunnen gaan. Ik ben ook ontzettend benieuwd hoe ze omgaan met verschillen, talenten en of er net zo'n administratieve druk is voor de leerkrachten. Doe de hartelijke groeten aan de rest van de club.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!