DaisyDerksen.reismee.nl

Dushi bida

Bon Tardi,

Aan mijn titel kun je meteen aflezen hoe mijn leventje hier verloopt: Dushi bida, oftwel een lekker leventje. Want dat is het hier zeker! Hoewel ik me in het begin afvroeg hoe ik dit ooit 3 maanden vol zou gaan houden, zou ik er nu zo nog een maandje (of 2) aan vast plakken! Het is hier heerlijk! Het feit dat alles rustig aan kan en dat niets móet, is iets waar ik wel aan kan wennen. In Nederland zal dit weer vies tegen vallen ben ik bang!

Op stage gaat het ook steeds beter. De afgelopen 3 weken is mijn mentor amper in de klas geweest en heb ik dus fulltime voor mijn klas gestaan. Het feit dat mijn mentor mentor me voorstelt als duo-partner in plaats van stagiaire zegt genoeg over de relatie die we hebben. Ik voel me hier totaal geen stagiaire, maar een volwaardig collega.
Waar ik in het begin wat moeite had met de mentaliteit van de kinderen, gaat dit nu ook steeds beter. Soms gebeuren er dingen die je niet verwacht van kinderen van 7 jaar. Ik vind het soms lastig om hiermee om te gaan maar gelukkig heb ik behulpzame collega's die ik altijd om hulp kan vragen en waar een een kind voor een tijdje kan droppen :)
De laatste 2 weken ben ik ook volop bezig geweest met de uitvoering van mijn onderzoek. Ik ben bezig geweest met het verbeteren van de taakgerichtheid door gebruik te maken van activerende werkvormen. Dit ging best redelijk, tot de afgelopen week. Alle methodes zijn uit, en de vakantie is in zicht. De concentratie gaat ten koste hiervan, en om eerlijk te zijn.. heeft de juf hier stiekem ook wel last van ;)

Naast stage doen we natuurlijk ook veel andere leuke dingen. Zo gaan we regelmatig op stap, naar het strand en volgen we zumba lesjes. Laatst zijn we de Christoffelberg beklommen. Ik moet zeggen dat dit best wel een uitdaging was en we waren daarom ook ontzettend trots dat we de top hadden bereikt! We waren onzettend blij toen we terug bij de auto waren, maar deze blijheid verging ons gauw toen we met ons autotje de steile bergen op moesten. Na een aantal bergen trok onze auto het niet meer en gleden we met piepende banden achteruit de berg af. Dit was wel effe schrikken omdat we op een smalle weg reden langs een afgrond. Gelukkig kregen we de auto net op tijd stil en was een achterband in de greppel de enige schade. Er waren mensen achter ons die ons toch wel een beetje zielig vonden.. of het feit dat ze niet langs ons konden was reden om ons te helpen.. anyway.. ze hielpen ons en hebben de auto uit de greppel geduwd en een stukje de berg op. Met 1 passagier en in de eerste versnelling ging de auto eindelijk vooruit in plaats van achteruit.. Gelukkig waren de andere bergen niet zo steil en konden we veilig onze weg vervolgen richting de Hato grotten.

De week daarna zijn we naar klein Curaçao gevaren. De heenreis was echt afzien omdat ik nogal zeeziek ben. Het avondje stappen van te voren en maar 1 uur slaap heeft hier zeker niet aan meegeholpen.. maar goed. We gingen op een grote boot en daar moesten we 1,5 uur mee varen. Toen klein Curaçao in zicht kwam was de zeeziekte gauw vergeten. Wat is dit een prachtig eiland. Als je denkt dat de stranden en de zee op Curaçao al mooi zijn, dan ben je nog nooit op klein Curaçao geweest. Ik heb zelfs een zeeschildpad gezien! Dat was ook een van de redenen waarom ik heeeel graag daarnaartoe wilde. Omdat ik zo weinig geslapen had, ben ik in slaap gevallen op het strand, recht in de zon. Toen ik na 2 uur wakker werd voelde ik me niet zo lekker en ben ik wat gaan drinken. Het gevoel ging niet weg en heel even voelde het of ik flauw ging vallen. Een heel naar gevoel, maar gelukkig was er een ambulance broeder aanwezig. Deze heeft me goed verzorgd, maar helaas heb ik me de rest van de dag nog steeds slecht gevoeld. Een meevaller was wel de terugreis, deze was een stuk minder heftig dan de heenreis :)

Voor mij staan er nog 3,5 genieten op het programma. Ik ga proberen om nog een blog te schrijven voordat ik naar huis kom. Maar als je bovenstaande foto ziet kun je het me vast niet kwalijk nemen als dit niet lukt.. :)

Lieve groetjes vanuit het prachtige Curaçao!

Liefs, Daisy

Reacties

Reacties

Vivianne

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
Groetjes Vivianne

Ingrid van Mulkom

Hoi Daisy,
Fijn dat je zo geniet en dat het goed gaat op de stage!
Maak er nog een leuke en leerzame tijd van!
Groetjes,
Ingrid

Luc

Hoi Daisy, goed om te lezen dat je naast alle drukke werkzaamheden op school nog een beetje tijd over hebt om te genieten. Doe dát laatste vooral met volle teugen en neem zeker een scheut ontspannenheid mee naar tropisch Nederland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!