DaisyDerksen.reismee.nl

Bon Dia!

Hallo allemaal! Het heeft even geduurd maar hier is dan toch mijn eerste blog. Ik neem jullie mee naar dinsdag 26 april waar mijn reis begon.

Het is 04:45 als mijn wekker gaat. Ik voel een enorme spanning en een ontzettend dubbel gevoel. Dit is waar ik maanden naar uit heb gekeken en eigenlijk wil ik helemaal niet gaan.. Het afscheid nemen valt me zwaar en de mensen die me de laatste dagen nog gezien hebben, hebben dit ongetwijfeld gemerkt. Maaaar, ik wilde dit graag en heb er veel voor moeten doen, dus ik ga! We vertrekken richting Dusseldorf waar ik samen met de anderen om 08:50 de vlucht naar Curaçao heb. Als ik ook afscheid heb genomen van Tim kan onze reis gaan beginnen. De 10 uur durende vlucht duurt écht heel lang. Ondanks dat ik wat geslapen heb, je 20x te eten en te drinken krijgt en de filmpjes die ik gekeken heb, duurt het lang. Als we na 10 uur en 15 minuten eindelijk aankomen mogen we door de douane. Best wel spannend omdat we hier heel veel documenten voor aan moesten vragen. De mevrouw aan mijn balie deed een beetje lastig. Ik had namelijk wel een ondertekend stagecontract maar hier stond de naam van de stageschool niet op. Uiteindelijk heb ik haar overtuigd en mocht ik doorlopen. Nadat we onze koffers vrij snel gevonden hadden liepen we naar buiten, hopend op een wachtende taxichauffeur. Maar je raad het al, deze was er niet. De hitte en benauwde lucht was echt ondraaglijk in onze lange kleren maar 3 kwartier te laat kwam dan onze taxi.. mét airco gelukkig. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij ons studentenhuisje. Een felblauw huis met een blauwe muur eromheen. Onze kamer zag er prima uit alleen de keuken en de badkamer konden wel een poestbeurt gebruiken. Dit hebben we later dan ook uitvoerig gedaan ;)

Na een rondleiding door de huurbaas moesten we wachten op onze huurauto. Deze zou rond 17:00 gebracht worden. Hier kun je op Curaçao nooit vanuit gaan aangezien het levensmotto hier "poco, poco" is en dat betekent dat je vooral lekker rustig aan moet doen. Toen onze huurauto om 19:00 eindelijk arriveerde zijn we naar Mambo Beach gereden, hier hebben we een hapje gegeten bij "Chill", het eettentje waar een van onze huisgenoten werkte. Super lekker trouwens ;)

's Avonds waarschuwde een van onze huisgenootjes ons dat we vast last zouden hebben van een jetlag en dat we vroeg wakker zouden zijn. Ja hoor, ik ben bijna 24 uur wakker, denk maar niet dat ik vroeg wakker ben. Maar niets was minder waar. Om 05:00 lag ik wakker in bed en ik kon écht niet meer slapen. Gelukkig hadden de anderen hier ook last van en hebben we buiten in het ochtendzonnetje gezeten. Wat later op de ochtend zijn we naar het centrum gereden. Het was namelijk koningsdag en de hele stad zou oranje kleuren, dat moesten we zien uiteraard. Er was vanalles te doen en het was heel gezellig. Maar.. het was ook bloedheet. Om 13:00 zijn we terug naar het huisje gegaan en hebben we onze strandspullen gepakt. We hebben tot 18:00 op het stand gelegen en daarna een frietje gegeten. 's Avonds zijn we terug gegaan naar het centrum om lekker wat te drinken en te dansen. Helaas waren we niet goed geïnformeerd en was het feestje om 00:00 al afgelopen terwijl wij er pas vanaf 22:30 waren. Het feesten begint hier al rond 18:00 en is daarom al vroeg afgelopen, best wel handig dus als je vroeg op moet staan maar voor ons was het net even wat minder.

De dag erna hadden we even een relaxdagje en besloten we om naar een van de mooiste plekjes van Curaçao te rijden, volgens bekenden en reisgidsjes. We gingen naar het westen van het eiland om de kleine en grote knip te bezoeken. We hadden er wat van verwacht maar dat het zóó mooi zou zijn, had niemand gedacht. Het water is écht zo blauw als op de foto's. Het was echt prachtig. Uiteraard hebben we ook wat mooie foto's gemaakt van het prachtige stukje Curaçao.

Om 17:00 zijn we terug naar huis gereden en hebben Demi en Annemarie heerlijk voor ons gekookt. We hebben gezellig samen gegeten en zijn vroeg naar bed gegaan.

De dag erna waren we uiteraard weer vroeg op. Jill en ik besloten om de keuken flink onder handen te nemen en Demi en Annemarie hebben de badkamer gepoetst. Eindelijk voelde ik me wat meer thuis nu alles lekker schoon was. We besloten om vandaag niet zoveel te gaan doen aangezien de man van de huurauto het geld kwam halen en omdat we allemaal heel erg verbrand waren.

Vanavond gaan we eerst uiteten met onze huisgenoten en dan naar een feestje dat de Full moon party genoemd wordt. Het zou heel leuk moeten zijn dus ik ben benieuwd. Verder staat de komende week nog het zwemmen met dolfijnen, het float fest, een dagje klein curaçao en lekker relaxen op het programma.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs van uit het zonnige Curaçao, Daisy

Reacties

Reacties

Tina

Lekker hoor! Geniet ervan en tot over 2 weekjes, dan kom ik met jullie mee chillen, en uiteraard mee naar de FullMoon party!! Veel plezierrr xxxxx

Roy

Hey meid,

Ondanks dat we geregeld contact via whatsapp hebben is dit blog een hele leuke aanvulling. Op deze manier krijgen we een goed beeld van wat je allemaal meemaakt. Blijf vooral bloggen ;)

Have fun vanavond!

Liefs vanuit een koud Nederland, Pap X
En een dikke knuffel van Gino & Fabio.

Wendy

Hey Daisy ,
Leuk om je blog te lezen.
Ik wens je heel veel plezier , lekker genieten !!!

Toi toi toi daar !!!
X Wendy

Linda

Haaa lieverd, wat een leuk idee om ons in dit kikkerlandje op de hoogte te houden! Wens je een heel mooi, maar vooral een leerzame tijd. Geniet er van ????

Linda

Sorry Daisy, er ging iets fout. Vraagtekens hadden kusjes moeten zijn. Dus alsnog xxxx

Vivianne

Hoi Daisy,

wat leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen
Heel veel groetjes en vooral veel genieten!

Groetjes Vivianne Roza

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!